KDYŽ VÍDEŇ TANČILA VALČÍK:
DQ & Tereza Mátlová
27. 7. 2023 ve 20:00
sdílet
Na přelomu 19. a 20. století žila Vídeň poklidným a především bohatým a veselým společenským životem. Valčíky, polky, oslavné pochody, zábavné operety, diskuse v kavárnách, promenády po městě, společenská konverzace. Ve Vídni tuto dobu připomínají tradiční novoroční koncerty; my, i když v létě, nebudeme činit jinak.
Tereza Mátlová (soprán)
Doležalovo kvarteto: Václav Dvořák (housle)
Jan Zrostlík (housle)
Martin Adamovič (viola)
Vojtěch Urban (violoncello)
Program:
- J. Strauss: Netopýr - “Mein Herr Marquis” - Adela
- J. Strauss: Netopýr - “Klänge der Heimat” - Rosalinda
- F. Lehár: Veselá vdova - "Píseň o Vilje (Vilja Lied)"
- F. Lehár: “Meine Lippen” Giuditta
- L. Arditi: “Il Bacio”
- A. Dvořák: Rusalka "Měsíčku na nebi"
- A. Dvořák: Smyčcový kvartet F dur "Americký", op. 96.
- B. Smetana: Smyčcový kvartet č. 1 e moll „Z mého života“ Polka
- J. Brahms: Uherský tanec č 5
- A. Dvořák: Slovanský tanec č. 8
- J. Strauss: Auf der Jagd Polka, op. 373
- J. Strauss: Pizzicato Polka
- J. Strauss II: An der schönen, blauen Donau - Walzer, op. 314
- J. Strauss: Radetzky March, op. 228
Délka koncertu: 60 minut
Vstupné
250 Kč
Pro držitele karty KPKV sleva 50,- Kč
Pro obyvatele Svazku obcí Údolí Desné sleva 50,- Kč
Prodej vstupenek na místě:
- 45 minut před začátkem představení
Partner koncertu
Hlavní mecenáš koncertu
Záštitu nad koncertem převzala starostka města Jeseník Mgr. Bc. Zdeňka Blišťanová.
Tato mladá generace hudebníků přímo navazuje na původní soubor, který byl založen roku 1972 violistou Karlem Doležalem a po celou dobu existence reprezentoval tradiční českou kvartetní školu. V roce 2003 vyzval profesor Doležal mladé, přesto již zkušené hráče k převzetí jména kvarteta. Inaugurační koncert byl součástí komorního cyklu Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK.
Doležalovo kvarteto konzultovalo s prof. Milanem Škampou, prof. Václavem Bernáškem, prof. Jiřím Panochou a jezdilo za prof. Eberhartem Feltzem do Berlína. Zvlášť úzký vztah kvarteto udržuje s Natalií Prishepenko (Artemis Quartet), která je jejich mentorkou.
Doležalovo kvarteto reprezentovalo Českou republiku na Mezinárodní kvartetní soutěži v Osace, kde postoupilo do semifinále. V říjnu 2009 získal soubor třetí cenu na soutěži Maxe Regera v Německu, jejíž součástí bylo vystoupení na festivalu v Itálii. O rok později obdrželi druhou cenu na Mezinárodní Janáčkově soutěži v Brně a tento úspěch zopakovali v roce 2015.
Kvarteto natáčí pro Českou televizi a Český rozhlas a připravilo mimo jiné světovou premiéru nahrávky Kvartetu B-dur Heinricha Wilhelma Ernsta, či premiérovou nahrávku tomuto souboru věnovanému 4. kvartetu Ivana Kurze. Jejich nahrávka Janáčkova 1. kvartetu byla vysílána v Radiu France. V roce 2014 natočili v Německu CD komorních skladeb s mladým talentovaným klarinetistou Blažem Šparovcem.
Po studiích hry na flétnu a klavír a zpěvu v Kühnově dětském sboru absolvovala operní zpěv na pražské Akademii múzických umění u doc. Magdaleny Hájossyové a ve studiu nadále pokračuje u prof. Vlasty Hudecové v Bratislavě. Zúčastnila se mnoha mistrovských kurzů, mimo jiné u prof. Helmutha Rillinga na stuttgartské Bachově Akademii.
Na svém repertoáru má mnoho významných operních rolí. Jako Violetta Valéry debutovala v říjnu 2014 v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, v sezóně 2015/2016 se představila v roli Gildy ve Verdiho opeře Rigoletto, dále pak v titulní roli Krásné Heleny v operetě Jacquese Offenbacha a v nedávné premiéře Bizetovy opery Lovci perel v roli Leily. Od sezóny 2015/2016 spolupracuje s Národním divadlem v Praze jako hostující sólistka, kde účinkuje v opeře Carmen.
Na Mezinárodním operním festivalu v irském Wexfordu se představila v roli Druhé dámy v Kouzelné flétně a jako Agáta v Respighiho La Fiamma pod vedením Enriqua Mazolly, v roli Astaroth v opeře Karla Goldmarka Královna ze Sáby dirigované Claudem Schnitzlerem a v roli Siebela v Gounodově Faustovi, v roli Zuzanky v Mozartově Figarově svatbě a v roli Zelide vedle slavného tenoristy Josepha Calleji v Adamově opeře Kdybych byl králem pod taktovkou Davida Aglera, jako Zerlina v Mozartovu Donu Giovannim a jako Hortensie v opeře Bohuslava Martinů Mirandolína, kterou dirigoval Riccardo Frizza. V roli Hortensie se představila také na operním festivalu v italském Lugu. Na wexfordském operním festivalu získala za své výkony cenu nadace Gerharda Arnolda jako absolutní Talent roku. V tuzemských operních domech se představila v roli První žínky v Dvořákově Rusalce v divadle J. K. Tyla v Plzni, v roli Pasáčka v Pucciniho Tosce a v roli Barbariny ve Figarově svatbě v Národním divadle. V této roli se s operním souborem Národního divadla představila také na turné po Japonsku a pro MozArt operu Praha ve Stavovském divadle vytvořila roli Zerliny v Donu Giovannim. Dále se představila jako Ines ve Verdiho opeře Trubadúr a jako Serpina v Pergolesiho opeře Služka paní.